Startsidan      Norea tipsar      Dagens outfit      Gott och blandat

En liten uppdatering från mig!
2012-06-24 / 09:43:02 / Startsidan

Hallå! Det var ju ett tag sen jag bloggade men nu när det är lov blir man ju så jäkla rastlös så jag ska väl försöka blogga igen. Men nu har ju bloggen missat några ganska stora punkter i mitt liv så då får jag väl börja med att rada upp dem här:

• Jag fick en prao på Årstaskolan hos min Gudmors man. Det var riktigt kul, den läraren satsade bara på tekniken i klassrummet istället för penna och papper. Alla i klassen hade fått en varsin Ipad och i mitten av klassrunmets stod det en stor smartboard+ att dem drev en egen klassblogg. Undervisningen gick mycket snabbare och barnen fick roligare upgifter. Sen fick jag en prao på Dockteatern Tittut. Det var mindre kul än Årstaskolan. På teatern fick jag till mesta del göra skitjobb. Men jag fick också ha långa samtal med dem som jobbade där och skådespelarna om Dockteater, sen fick jag vara med på möten och kolla på några föreställningar. Jag fick iallafall en bra insikt om hur det är på en teater..

• Den 2 juni hade jag premiär! Det gick bra, tror jag. Jag glömde ingen replik men man är ju alltid lite nervös så jag tror att jag har spelat bättre föreställningar efteråt. Nu är det bara fem föreställningar kvar! Det betyder alltså att jag redan kört tio styckna D:

• Vi tjejer uppträde på Båtmansskolans skolavslutning för att få in fler elever till Branbergsskolan. Det gick världigt bra förutom att min mick tydligen hördes för högt.:(

• Jag gick ut med dåliga betyg. Eller jag är iallafall väldigt missnöjd. 235 fattiga poäng blev det och med dem poängen kommer jag inte in på någon skola som jag vill till. Men nu gäller det bara att jobba upp dem. Jag har satt betygmål som faktiskt inte är så höga eller otrovärdiga och med dem betygen når jag 315 p. Med dem betygen kommer jag in nästan överallt. Men för att nå dem måste jag verkligen lägga bort allt nu som inte tillhör skolan. I höst ska jag och min ungdomsgrupp på teatern jobba med impro och inte så mycket mer, sen så är jag bara dramalärare två timmar i veckan, fast då måste man i och för sig räkna med två timmar till för planering osv. Annars är det bara fotbollen som jag tror att jag fortsätter på. Iallafall i höst kör jag. Men i vår ska jag nog ta pause från teatern, nästan helt och hållet.

• I helgen var jag i Dalarna med hela mammas släkt och firade midsommar och det var nog länge sen jag hade så kul :)

JUSTE! Nu är jag ju brunett också. Kanske inte så mycket längre till. Jag ska ju nämligen göra allt för att få bort toningen när pjäsen är slut:)


0 Kommentarer



« Vad heter du? Kom ihåg mig?

« E-POST (kan bara ses av mig)

« Har du en blogg, skriv den gärna här.

Skriv din åsikt här!

Regler
Inget spam (tas bort direkt)
Inga elaka saker, att kränka någon är en brottslig handling. Skriv något snällt istället ;)