Startsidan      Norea tipsar      Dagens outfit      Gott och blandat

DAG 01- Meningen bakom mitt bloggnamn
2011-08-07 / 13:43:10 / Startsidan

Tisdagbarn är älskvärdhet. Tisdagsbarn gör allt med fart. De som är födda på en tisdag är vanligen starka och handlingskraftiga, men de är ofta krigiska och går anfallsvis tillväga

Min mening är ganska lätt.
Jag är född på en tisdag och är ett barn.
Många tror att jag har tagit det från Veronica Maggios låt "Måndagsbarn".
Och det kan ju vara väldigt sannolikt eftersom Veronica Maggio är min favoriitartist.
Men svaret är nej. Jag kom på det genom Febbs. Hon heter ju det eftersom hon är född på hösten så sen satt jag och fundera och kom på tisdagbarn.
Egentligen skulle jag heta den korrekta stavningen som är då Tisdagsbarn.
Men det var ju upptagen och jag kännde inte någon lust över att slänga till ett fult i igen eller så att jag hade två s.
Så det blev tisdagbarn ;)

1 Kommentarer
julia:

jäkla cool design :)



SKRIVET DEN: 2011-08-07 KL: 19:00:40 URL: http://nattstad.se/juliaandersson



« Vad heter du? Kom ihåg mig?

« E-POST (kan bara ses av mig)

« Har du en blogg, skriv den gärna här.

Skriv din åsikt här!

Regler
Inget spam (tas bort direkt)
Inga elaka saker, att kränka någon är en brottslig handling. Skriv något snällt istället ;)